The Corner - Part 05


Detta har hänt:
Jag bet mig i läppen och kände tårarna bränna i ögonen. Precis när tårarna tänkte fall så störtade Emily in genom dörren.
- TAY!!! ropade hon.
- What is it? sa jag tyst.
- Look! sa hon upphettsat.
Det var något i hennes röst som gjorde mig väldigt nyfiken, så jag vände mig om direkt för att se vad det var hon ville visa. Först såg jag det inte. Det var bara Emily, med ett leende nästan lika stort som antalet smink-produkter hon använt till dagens make-up. Inget mer.
Men sedan såg vad Emily hade med sig och mitt hjärta dunkade fortare än någonsin.
-----------------------------
Två biljetter låg i hennes hand. Jag flög upp ur sängen och kastade mig i hennes famn.
- Where did you get them!? frågade jag upphetsat.
- It was, kinda' a competition. Anyway, where going to the US tomorrow! How awesome is'nt that!?
- Thank you soooo much Em, love you!
- Aww. Now, hurry up! Call Zayn and tell him we're on our way!
Jag tog upp telefonen och var precis på väg att ringa när jag började tänka efter.
- Why can't it be a surprise? sa jag förnurligt till Em.
- Yeah! Oh god, he'll be so surprised.
- But I have to tell someone.. Lou will understand.
Jag scrollade igenom min kontaktlista och fick fram Louis' nummer. 4 långa singnaler gick fram innan han äntligen svarade.
- Tay! How are you?
- Louis, you're not gonna believe this!
- What!? Louis röst lät väldigt nyfiken.
- I'm coming to the US body!
- What!? sa Louis ännu en gång. Are you serious?
- Yup, totally. But, don't tell him anything.
- I wont, but if I did he would freak out. He talks about you all the time, no offence, but we don't get much peace here...
Jag skrattade.
- So when are you coming? fortsatte han.
- I'm coming with a friend tomorrow, where are you then?
Louis tänkte efter ett tag.
- Tomorrow when you're coming, we're at Nandos after much nagging from Niall.
Jag skrattade ännu mer och Emily frågade urkinnigt vad det var jag skrattade åt.
- No, seriosly.
- We're in New York!
Han berättade adressen och sedan sa vi hejdå och lade på.
Jag följde med Emily ner på gatan och kramade om henne igen.
- Thank you again, see you tomorrow. At 7 in the morning huh? sa jag.
- Yep! I'll pick you up, svarade hon. Sedan gick hon iväg längst gatatan med snabba steg.
Jag satte mig på en parkbänk vid min favoritplats. Hörnet, där vi träffades.
Det hade gått så fort allting. Det hade tagit mindre tid än 4 dagar att förstå att Zayn var den underbaraste personen som fanns. Jag skakade på huvudet och satte ner min longboard på marken. Jag tryckte till med ena foten i marken och rullade iväg.
(Zayns perspektiv)
Jag tog ett andetag och tittade ut över publiken. Mina läppar snuddade vid mikrofonen och jag spände min mage för att kunna sjunga tonen.
- I've never had the words to say, but now I'm asking you to stay, for a little while inside my arms..
När mitt solo var klart så stängde igen ögonen och bet mig hårt i läppen. Jag satte mig ner på soffan som stod mitt på scenen.
- Zayn. Någon lade sin hand på min axel.
Jag tittade upp. Louis ögon mötte mina.
- Please, concentrate. Trust me - everything will be allright.
Varför skulle det här hända nu? En sån här längtan hade jag aldrig haft på någon tour, någonsin. Jag försökte konsentrera mig och log osäkert. Han klappade min axel och log tillbaka.
Det blev paus och jag och killarna sprang och bytte om.
- Hey, are you all right man? Niall tittade på mig.
- Yeah, sa jag tyst.
- Zayn! Concentrate for God's sake! Hörde jag Paul ropa någonstans bland alla stylister.
Jag blundade ännu en gång och tog ett andetag. Jag tog upp min mobiltelefon. Inga missade samtal eller sms. Jag suckade och började skriva ett nytt sms.
To "Taylor" 19.20:
Miss ya. xxxx
(Louis perspektiv)
Jag tittade på Zayn. Han smsade med någon. I och för sig så var det inte särskilt svårt att gissa vem det var. Det kändes dåligt på något sätt, att han inte visste vad som skulle hända under morgondagen. Allt kändes dåligt. Att behöva se honom må sådär.
"You've got a message". Min fåniga sms-singnal lät högt ifrån fickan. Jag tittade mig omkring och tog diskret upp mobilen.
From "Taylor" 19.23:
You hav'nt told him anything huh? x
To "Taylor" 19.24:
No, but are you sure you're doing the right thing? I mean, by not telling him anything? Maybe he's not telling you this, but he feels very bad.. he misses you Taylor. x

Detta har hänt:
Jag bet mig i läppen och kände tårarna bränna i ögonen. Precis när tårarna tänkte fall så störtade Emily in genom dörren.
- TAY!!! ropade hon.
- What is it? sa jag tyst.
- Look! sa hon upphettsat.
Det var något i hennes röst som gjorde mig väldigt nyfiken, så jag vände mig om direkt för att se vad det var hon ville visa. Först såg jag det inte. Det var bara Emily, med ett leende nästan lika stort som antalet smink-produkter hon använt till dagens make-up. Inget mer.
Men sedan såg vad Emily hade med sig och mitt hjärta dunkade fortare än någonsin.
-----------------------------
Två biljetter låg i hennes hand. Jag flög upp ur sängen och kastade mig i hennes famn.
- Where did you get them!? frågade jag upphetsat.
- It was, kinda' a competition. Anyway, where going to the US tomorrow! How awesome is'nt that!?
- Thank you soooo much Em, love you!

- Aww. Now, hurry up! Call Zayn and tell him we're on our way!
Jag tog upp telefonen och var precis på väg att ringa när jag började tänka efter.
- Why can't it be a surprise? sa jag förnurligt till Em.
- Yeah! Oh god, he'll be so surprised.
- But I have to tell someone.. Lou will understand.
Jag scrollade igenom min kontaktlista och fick fram Louis' nummer. 4 långa singnaler gick fram innan han äntligen svarade.
- Tay! How are you?
- Louis, you're not gonna believe this!
- What!? Louis röst lät väldigt nyfiken.
- I'm coming to the US body!
- What!? sa Louis ännu en gång. Are you serious?
- Yup, totally. But, don't tell him anything.
- I wont, but if I did he would freak out. He talks about you all the time, no offence, but we don't get much peace here...
Jag skrattade.
- So when are you coming? fortsatte han.
- I'm coming with a friend tomorrow, where are you then?
Louis tänkte efter ett tag.
- Tomorrow when you're coming, we're at Nandos after much nagging from Niall.
Jag skrattade ännu mer och Emily frågade urkinnigt vad det var jag skrattade åt.
- No, seriosly.
- We're in New York city baby!
Han skrattade, berättade adressen och sedan sa vi hejdå och lade på.

Jag följde med Emily ner på gatan och kramade om henne igen.
- Thank you again, see you tomorrow. At 7 in the morning huh? sa jag.
- Yep! I'll pick you up, svarade hon. Sedan gick hon iväg längst gatatan med snabba steg.
Jag satte mig på en parkbänk vid min favoritplats. Hörnet, där vi träffades.
Det hade gått så fort allting. Det hade tagit mindre tid än 4 dagar att förstå att Zayn var den underbaraste personen som fanns. Jag skakade på huvudet och satte ner min longboard på marken. Jag tryckte till med ena foten i marken och rullade iväg.



Jag tog ett andetag och tittade ut över publiken. Mina läppar snuddade vid mikrofonen och jag spände min mage för att kunna sjunga tonen.
- I've never had the words to say, but now I'm asking you to stay, for a little while inside my arms..
När mitt solo var klart så stängde igen ögonen och bet mig hårt i läppen. Jag satte mig ner på soffan som stod mitt på scenen.
- Zayn. Någon lade sin hand på min axel.
Jag tittade upp. Louis ögon mötte mina.
- Please, concentrate. Trust me - everything will be allright.
Varför skulle det här hända nu? En sån här längtan hade jag aldrig haft på någon turné, någonsin. Jag försökte konsentrera mig och log osäkert. Han klappade min axel och log tillbaka.
Det blev paus och jag och killarna sprang och bytte om.
- Hey, are you all right man? Niall tittade på mig.
- Yeah, sa jag tyst.
- Zayn! Concentrate for God's sake! Hörde jag Paul ropa någonstans bland alla stylister.
Jag blundade ännu en gång och tog ett andetag. Jag tog upp min mobiltelefon. Inga missade samtal eller sms. Jag suckade och började skriva ett nytt sms.
To "Taylor" 19.20:
Miss ya. xxxx



Jag tittade oroligt på Zayn. Han smsade med någon. I och för sig så var det inte särskilt svårt att gissa vem det var. Det kändes dåligt på något sätt, att han inte visste vad som skulle hända under morgondagen. Allt kändes dåligt. Att behöva se honom må sådär.
"You've got a message". Min fåniga sms-singnal lät högt ifrån fickan. Jag tittade mig omkring och tog diskret upp mobilen.
From "Taylor" 19.23:
You hav'nt told him anything huh? x
To "Taylor" 19.24:
No, but are you sure you're doing the right thing? I mean, by not telling him anything? Maybe he's not telling you this, but he feels very bad.. he misses you Taylor. And, well, that's a lot. x



Tänkte lägga upp den imorgon, men eftersom att ni ville ha den nu så lade jag upp den! Plus att jag inte uppdaterade igår, så ja.. 
Vad tycker ni? 20+ till nästa igen! Xxx
Kommentarer
läsare

skit bra, riktigt nyfiken nu!!! meer snälla!!!:)<3

2012-07-06 @ 21:46:07
Emy

Så himla bra Johanna! <3

2012-07-06 @ 22:18:18
hanna, carrotlover!

Grymt!! :D <3 mer mer mer!

2012-07-06 @ 22:28:49
julia

jätte bra!!

2012-07-06 @ 22:34:40
emelie

superbra. <3

2012-07-06 @ 22:37:25
URL: http://mmelie.blogg.se/
elin

Mer mer mer mer! :D

2012-07-06 @ 23:13:41
Louise

vill bara ha mer, den är suuuperbra!!!<3

2012-07-06 @ 23:17:02
Felicia

Mer mer mer mer mer meeeer!! :D x

2012-07-06 @ 23:21:27
URL: http://feliciarydins.blogg.se/
emma

MEEEEER!!!!

2012-07-06 @ 23:41:23
hannah

as bra! mer!

2012-07-06 @ 23:42:21
amanda ;]

suuper , meeeer!! xx

2012-07-06 @ 23:44:55
Ella

JÄTTE BRAAA!!!

2012-07-07 @ 00:10:17
URL: http://whymefanfic.blogg.se/
Saga c:<3

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRR snällllllllaaa!! :3

2012-07-07 @ 00:16:23
Lisaaa

meer, så sjuukt bra !:')

2012-07-07 @ 01:01:42
manda

ÄLSKAR DET, SERIÖST, sååååsåsåsåsåååå braaaa, bäst helt enkelt! <3<3<3

2012-07-07 @ 01:11:01
Freyah

GRYYYYYYYMT BRA!!

Stör mig bara lite på att du skriver is'nt, det ska vara isn't för det är ju en ihopsättning av is not :)

2012-07-07 @ 01:42:52
URL: http://onediirectiionff.blogg.se/
jossan

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!

2012-07-07 @ 11:09:54
amanda

när kommer nästa kapitel ?!?!

2012-07-07 @ 11:10:30
feliciaaaa :)

längar redan till nästa kapitel<3

2012-07-07 @ 11:11:13
Juliaaa

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEER NU!!!! <33333333333333

2012-07-07 @ 11:53:58
URL: http://fiveboysoneband.blogg.se/
Jessica

OMG din novell är så bra! Du är jätte duktig på att skriva! :)

2012-07-07 @ 14:45:14
Pia<3

MER! JÄTTE BRA<33

2012-07-07 @ 19:07:40
Anonym

meera!

2012-07-07 @ 19:14:07
Nelly

kolla in min blogg :)kram

2012-07-07 @ 21:35:19
URL: http://nellystighs.webblogg.se/
Alicia

Gaaahhaa så bra!! Längtar verkligen tills nästa kapitel!! :D

2012-07-08 @ 18:11:03
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0