The Corner - Part 08

Detta har hänt (Taylors perspektiv):

Jag småsprang efter Zayn och när jag kom in till hans rum så satt han på sängen och tittade på sin mobil.
- Hey, han tittade upp på mig.
- Zayn, what is it?
- Nothing...? Han spelade förvånad.
Jag gick sakta fram och satte mig bredvid honom. Jag lutade mig fram och kikade på hans mobil. Han drog den snabbt mot sig.
- No, Taylor it's nothing.
- Yeah, right.
Med en blixtsnabb rörelse så tog jag mobilen ifrån honom och backade några meter. Jag fnissade högt. Han suckade och bet sig i läppen. Mitt léende dog snabbt när jag såg hans uttryck.
Jag tittade på skärmen och det jag fick se fick mig att dra efter andan. Jag tittade på Zayn och skakade på huvudet.
- Tay, don't... började Zayn.
Jag svalde hårt och telefonen gled ur min svettiga hand. Med en duns landade den på golvet och jag backade sakta tills min rygg slogs emot väggen.


Jag famlade med ögonen över skärmen, bläddrade ner och gled med en duns ner på golvet.
- I never thought.. jag skakade hjälplöst på huvudet. Zayn kom fram och satte sig på huk framför mig.
- Come here, I have to tell you something. Han lyfte upp mig i mina armar och satte ner mig på sängen, sedan lade han sig bredvid mig.
- There's always haters who... han avbröt sig. Look at me Tay.
Jag vände mig om och tittade djupt in i hans ögon.
- We have so many millions of fans who loves and support us, no matter what. But so many fans does also mean jealousy and... stuff. You know? I've learned something. Haters only hate the people they can't have or people they can't be. So... they don't really hate you. Actually, they hate themselves. Cause... you're a reflection of what they wish to be.

Jag fortsatte titta in i hans ögon för att svälja orden. Jag stirrade på honom. Han bet sig i läppen och lade armen om mig. I love you more than anything, and no one will ever change that. Okay?
- Yeah... viskade jag.

~~

Vi gick ut i vardagsrummet, hand i hand.
- I'll be right back, viskade Zayn till mig.
- Okay, sa jag och släppte motvilligt hans hand.
Zayn försvann in i köket och jag satte mig bredvid Emily i en av sofforna.
- What did you do? undrade hon.
- Nothing...
- Tay, you promiesed me to not say "nothing" anymore. Come on. Hon tittade surt på mig.
- We talked about... things. Haters.
- Oh... sa hon och tittade bort.
- Hey, were's the man who had responsible for this? Harry hållde upp den skrikande Lux i luften.
Emily skrattade.
- I can change, sa hon och försvann in i badrummet med Lux.
Hon kom tillbaka efter några minuter och räckte över Lux till Harry igen.
- Thanks, sa han.
Zayn kom in igen.
- Yeah, uhm guys, we're going out for a walk, sa han.
- Sure, see ya, sa Harry ointresserat och räckte över Lux till Zayn.
Med Lux i ena handen och mig i andra gick vi ut i hallen. Vi satte på oss våra jackor och Zayn satte ner Lux i vagnen. Sedan gick vi ner på gatan.
- Were are we going? frågade jag nyfiket.
- That's for me to know, and for you to find out! sa Zayn och blinkade med ena ögat.
Vi gick längst gatan och där satt en gammal man och tiggde pengar. Han påminde väldigt mycket om mannen i London, och Zayn reagerade på exakt samma sätt den här gången. Han rotade igenom fickan, tog fram 10 pund och gav till honom.
- Thank you, sa han tacksamt med en annorlunda brytning. Is'nt you to young to have children? Han tittade förvånat på oss.
Zayn tittade på mig och log.
- The age does'nt matter if you love each other, sa han och log mot mannen som nickade.
Vi fortsatte gå. Jag tittade upp på Zayn, log och skakade på huvudet. Han skrattade lite.
- What?
- Nothing, sa jag och skrattade.

Vi gick i en kvart innan vi kom till en väldigt vacker park. De färggranna löven flög omkring i luften och de höga träden stod tätt intill varandra. Zayn log mot mig, sedan böjde han sig ner och tog fram något ur vagnen. En picknick-korg. Jag log stort och förväntansfullt mot Zayn. Han log tillbaka och bredde ut filten på marken. Jag lyfte upp Lux ur vagnen och satte ner henne. 

- How do you know about all the wonderful places in the world? frågade jag.
- I don't, sa han roat medan han tog upp chokladdoppade jordgubbar ur korgen.
Jag skrattade och tittade på honom.
Jag tittade mig omkring. Ingen var här, förutom lilla Lux som satt och lekte med löven. Jag andades in, sedan lade jag mig ner på rygg på filten. Jag tittade upp på den blå himlen, sedan blundade jag.
- Babe... viskade han i mitt öra.
- Aha, viskade jag tillbaka.
- Show me your tattoo, sa han.
Jag tittade upp på honom, bet mig i läppen och tittade ner i marken.
- Why? frågade jag tyst.
Han lade två fingrar under min haka för att jag skulle titta upp på honom.
- I wanna see, pleeeeease? Zayns puppyface fick mig att skratta lite.
- It's... jag suckade.
Jag tog tag i jackärmen och drog upp den så långt det gick. Jag hållde fram underarmen mot Zayn och rodnade.
Zayn tittade oroat på mig.
- I can't believe you did this to yourself, sa han allvarligt.
Jag tittade ner på armen. Mitt långa ärr syndes väldigt tydligt under tatueringen som bildade orden "Never give up".
Zayn smekte över min arm och drog sitt finger längst mitt ärr.
- Why? sa han och bet sig i läppen.
- It was a year ago Zayn... my dad died and I hated everything about myself and my life. Things happend, I did some really bad things. And then just before I turned 16 I got the tattoo. I regretted it, and I was ashamed of the scar. So I felt compelled to do something. I did'nt want people to think I was one of those persons who cut thereselfs all the time.
Han lutade sig över mig och kysste mig mjukt.
- You're so strong, and that's one of the reasons why I love you, viskade han.

Där satt vi, hela dagen fram till 3. Lekte med Lux, åt matsäck och skrattade. Jag hade nog aldrig haft så roligt i hela mitt liv.


~~
Kvällen kom, jag och Zayn satt i sängen. Zayn loggade in på twitter, och jag med. Det var första gången på flera månader som jag var inne. Jag hade fått 100 000 nya följare och flera tusen händelser.
- Oh my god, look!
Zayn räckte över sin mobil till mig och jag tog imot den. Någon hade tweetat en bild på Zayn, mig och Lux i parken.
- Oh, no! 
Jag rodnade och tittade på vad personen skrivit. "Naw, they're so cute together! Zayn looks so happy with her. xx"
Jag log och bestämde mig för att tweeta tillbaka. Jag orkade inte logga ut, istället gjorde jag det genom Zayns twitter.
"Haha aw, thank you sweetie! :') xxx /tay"
Jag följde henne och gav tillbaka telefonen till Zayn.
- Zayn?
- Yes.
Han tittade på mig.
- I wanna se your tattoos now.
- Okay.
Han log och drog av sig sitt linne, sedan visade han stolt alla sina tatueringar.
- Wow, they're so beautiful... mumlade jag.
Han log.
- By the way... when is your next concert?
- Tomorrow at seven, here in New York, svarade han. Are you coming?
- Of course! sa jag.
- Good, sa han och kysste mig på pannan. Shall we sleep now?
- Sure, sa jag och lade mig ner.
Vi flätade in våra fingrar i varandras händer och sedan somnade vi.



Det tog riktigt lång tid att skriva det här kapitlet. Jag har suttit länge och funderat, det blev så här till slut! Kapitel 8 kommer tyvärr inte komma förrän torsdag/fredag då jag ska till Stockholm. Men hoppas ni gillar det här kapitlet i alla fal, den här gången vill jag ha 30 kommentarer till nästa, eftersom att det kommer ta några dagar. Kramar på er, ni är bäst! ♥ 

Glöm inte att följa mig på twitter, skriv i en kommentar så följer jag tillbaka! @johannabrodiin
Kommentarer
Jessica

Den är jätte bra! Du är sjukt duktig på att skriva :)

2012-07-16 @ 12:47:58
Louise

Den är suuuperbra!!!!!! MEERRR! ;)

2012-07-16 @ 12:52:16
elin

så himla underbart bra! :D
jag älskar den, du är superduktig!

2012-07-16 @ 12:52:40
URL: http://recensionsblogg.blogspot.se
Louise

galet jäkla superbra!

2012-07-16 @ 12:52:42
Pia<3

Jätte bra !<3

2012-07-16 @ 12:55:36
Saga c:<3

skit bra

2012-07-16 @ 13:02:21
Frida - ZiallsBitch

bra, mera! <3

2012-07-16 @ 13:29:33
URL: http://oneedirectionff.blogg.se
Alicia

Super bra! :D Längtar tills nästa!

2012-07-16 @ 13:29:51
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se
JONNA

bra! :)

2012-07-16 @ 13:39:23
Emy

JÄTTE BRA!! MER! <3

2012-07-16 @ 14:31:06
Ebba

Jättebra ju! :D
Älskar den <3

2012-07-16 @ 14:32:01
Kyra

Meeeeerr!! <333

2012-07-16 @ 14:51:26
manda

Såååå bäst! Älskar det! <33

2012-07-16 @ 16:08:32
Sofia

jättejättejättejättebra :D

2012-07-16 @ 18:18:52
One Direction Novell av Evelina

Nu får du ta och fortsätta! ^^

Svar: Blir så glad att du gillar den, älskar din fanfic också!
Johanna Brodin

2012-07-16 @ 19:25:20
URL: http://ffonedirection.blogg.se
1dfan

as grymmmmmmt!

2012-07-17 @ 18:54:54
GRACE

meeer!:DDD

2012-07-17 @ 23:16:29
Bella

Skit bra. Fortsätt så!!!!<3

2012-07-18 @ 11:21:32
Emma :)

Älskar den :D

2012-07-19 @ 00:47:49
Juliaaa

MEEEEEEEER!!! NU. <33

2012-07-19 @ 13:17:49
Saga

meeerr :D <3

2012-07-20 @ 10:30:42
Moa

gud så bra Meeeeeeeer !!!

2012-07-20 @ 10:34:30
amanda ;]

sjuuukt braaa ! <333

meeeer ;) xx

2012-07-20 @ 11:08:29
Anonym

Så sjukt bra Meeeer !:)

2012-07-20 @ 11:24:45
Ebba

MERA! älskar't <3

2012-07-20 @ 12:44:53
sofia

mer!

2012-07-20 @ 13:03:59
sara

bra del! :)
meeeer!

2012-07-20 @ 13:31:29
Amanda

Mer!! :)

2012-07-20 @ 13:37:06
Anonym

Mer! Jättebra novell :)

2012-07-20 @ 13:38:27
Johanna

Meer älskar din novell

2012-07-20 @ 17:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0