The Corner - Part 07



Detta har hänt (Taylors perspektiv):
- Ey boys... sa Louis.
Ingen av dem vände sig om då deras ögon troligen var fast på fotbollen som visades på tvrutan framför dem.
- Uhm, yeah Boobear? sa Harry utan att lyssna.
- YO!!! skrek Louis plötsligt och alla vände sig tvärt om.
Jag bet mig i läppen och log, samtidigt som jag kände tårarna falla längst mina kinder. Jag dränktes i Zayns underbara ögon, precis som första gången vi träffades. Zayns leende förvandlades till ett streck. Han gjorde lika som mig, bet sig förtvivlat i läppen medans tårarna hjälplöst föll ner för våra kinder. Med ett graciöst hopp så var Zayn på fötter. Plötsligt förstod jag att det var på riktigt. Vi stod där ett bra tag, en meter ifrån varandra. Det var bara vi, allt annat fanns inte.
Zayn tog ett kliv mot mig och placerade sina händer på mina kinder. Han lyfte upp mitt huvud och böjde sitt huvud ner mot mig. Jag blundade och kände Zayns kalla läppar pressas mot mina, sedan omfamnade han mig.
- I missed you so damn much, viskade Zayn olyckligt i mitt öra.
- We're together now, that's all that matters, viskade jag tillbaka.
- I love you, now and forever.
Han lyfte upp mig, och snurrade runt mig.


 

Liam puttade på mig.
- You're phone.
Han räckte över min ringande telefon och jag svarade ofrivilligt.
- Zayn.
Min hesa morgonröst fick Liam att skratta.
- Hey Zayn, could you take care of Lux today? Lou's röst hördes högt i luren.
- Yeah, sure... mumlade jag.
- Thank you, I come in an hour! sedan lade hon på.
- Who was it? Liam tittade nyfiket på mig.
- Lou. She's coming with Lux.
- Oh, okay.
Louis kom in i rummet och tittade på mig.
- Zayn, I've been thinking. It's pretty crazy, you and Taylor have known each other for like, 4 days?
- 4 weeks...
- That does'nt count.
Jag struntade i Louis och fortsatte halvsova.
- By the way, where is she? frågade jag.
- Who? Louis såg undrande på mig.
Jag fnös argt.
- Idiot.
- She's out with Emily, svarade Liam.

Efter en halvtimme till i sängen så klev jag upp. Jag satte på mig ett par jeans och ett linne, sedan gick jag in till badrummet för att fixa håret. Jag tog trött upp min mobil för att twittra. "Sorry for the day before yesterday, i know i was kinda' absent on stage... :/ xx". Jag suckade.
Det tog bara några sekunder innan jag fick hundratals med svar.
"It's about taylor, isn't it?"
"I hate that ugly girl she makes you feel bad all the time, love you zayn."
"Don't feel that way, we all know what it was about. xx"

Plötsligt plingade det på dörren. Jag gick in till hallen och öppnade.
- Hi Lou! Harry kom gående från köket.
- Hi there Harry!
Lux skrek gällt i hennes famn.
- Hey Zayn, thank you for taking her today.
- It's nice having her here, sa jag och log.
Lou räckte över henne i min famn och med ens så började hon skratta.
- Heey Luxie, missed me? Jag skrattade.
- Well, I'll be back at... 3, okay? sa Lou och ställde Lux' barnvagn bredvid dörren.
- Okay, bye!
Lou stängde dörren efter sig och jag gick in i sovrummet. Jag satte Lux på sängen och sedan ringde jag Taylor. 7 långa singnaler gick fram. Hon svarade inte. "Hey body, Tay here! I can't answer right now but... leave a message!" Hennes röst fick mig att le. Jag stängde av samtalet och skickade ett sms istället.

To "Taylor" 10.05: Hey babe, call me asap ;) xx

Jag kastade ett öga på Lux som hållde på att försöka ta sig ner på golvet.
- No no, stay here cutie. Jag lyfte upp henne och satte henne i mitt knä. Hon famlade efter min mobil.
- No Lux.
Hon började gnälla.
- Do you want Sophie?
Jag räckte prövande över hennes giraff till henne. Hon tog imot den och skakade den medans hon skrattade högt.
Min ringsignal hördes högt och jag svarade efter en halv signal.
- Hey!
- Hi Zayn, we'll be back in 5 minutes.
- Okay, no need to hurry, sa jag.
Lux skrek högt av glädje.
- Who's there? undrade Taylor nyfiket.
- Our stylist's babydaughter, I have to take care of her until 3 today.
- Oh, how cute!
Jag skrattade. Vi lade på och jag tog med Lux in i köket.
- Heey Lux! Harry kom fram och pussade henne på pannan.
- What are you gonna do today boys? Jag tittade på killarna.
- We don't know accually, we'll see! sa Liam.
Dörren öppnades och in kom Taylor och Emily. Jag räckte över Lux till Harry som tog emot henne förvånat.
- Hey, sa jag och drog in Tay i en kram.
- Hi, sa Taylor lågt.
- Where's the baby? Frågade Emily nyfiket.
Jag nickade mot Harry och tjejerna flög fram för att omfamna Lux.

Jag skulle precis ställa ena foten i marken när jag kände att den andra foten var placerad för långt bak på brädan. På några sekunder hade jag ramlat av den baklänges.
- Ouch! stönade jag och hållde om min arm.
För en vecka sedan så hade jag tagit av gipset. "Be carefull, don't go longboarding again..." hade doktorn sagt. Men aldrig att jag skulle strunta i min kära longboard.
- Are you okay?
Emily for ner på marken bredvid mig.
- Yes, I'm okay. Jag puttade surt bort henne och reste mig upp. Smärtan brände i armen, men jag försökte att inte bry mig. Istället rättade jag till mina kläder och vi gick upp för trappan till det stora huset för andra gången.
Jag struntade i att knacka och gick istället raka vägen in. Zayn välkomnade oss.
- Hey, sa han och kramade om mig.
- Hi, sa jag tyst i hans famn.
- Where's the baby? Emily tittade sig omkring.
Med en nick mot Harry skuttade jag och Emily dit.
- Aww, she's so cute!
Lux skrattade, hon verkade trivas med uppmärksamheten.
Harry tittade bort mot Zayn och jag vände mig om. Han var på väg bort mot sitt rum. Jag tittade på Harry, sedan på Emily och på Harry igen. Han nickade och jag log. Jag småsprang efter Zayn och när jag kom in till hans rum så satt han på sängen och tittade på sin mobil.
- Hey, han tittade upp på mig.
- Zayn, what is it?
- Nothing...? Han spelade förvånad.
Jag gick sakta fram och satte mig bredvid honom. Jag lutade mig fram och kikade på hans mobil. Han drog den snabbt mot sig.
- No, Taylor it's nothing.
- Yeah, right.
Med en blixtsnabb rörelse så tog jag mobilen ifrån honom och backade några meter. Jag fnissade högt. Han suckade och bet sig i läppen. Mitt léende dog snabbt när jag såg hans uttryck.
Jag tittade på skärmen och det jag fick se fick mig att dra efter andan. Jag tittade på Zayn och skakade på huvudet.
- Tay, don't... började Zayn.
Jag svalde hårt och telefonen gled ur min svettiga hand. Med en duns landade den på golvet och jag backade sakta tills min rygg slogs emot väggen.



Ni får observera att, ja... det är lite svårt att skriva ur Zayn's perspektiv och synvinkel eftersom att jag är tjej. Men  jag gjorde mitt bästa. ^^ 
Förlåt för dålig uppdatering, men om det dröjer några dagar mellan varje så är det inte så att jag har lagt av, utan att jag inte har tid. Hopppas ni gillar 7:an i alla fall! Vill ha 20+ till nästa. ♥

Följ mig på twitter: @johannabrodiin . 
Där kommer uppdateringar om fanficen' och annat!
Kommentarer
sara svensson

as bra! jätte spännande nu ju, mer :D

2012-07-12 @ 15:38:21
URL: http://sarisbananis.blogg.se
Louise

sååååååååååå braaaaa!

2012-07-12 @ 15:38:34
Frida - ZiallsBitch

MERA!

2012-07-12 @ 15:39:37
URL: http://bringonlife.blogg.se
Kyra

MEEEEER! Idag plzz!

Svar: Hinner tyvärr inte idag... Förhoppningsvis så kommer den upp imorgon! :)
Johanna Brodin

2012-07-12 @ 16:05:13
URL: http://JustMyHorse.blogg.se
emma

meeer!

2012-07-12 @ 17:05:31
Jojoo

Så braaa! Meeeera!;D

2012-07-12 @ 17:09:49
Pia!

Jätte bra MEEER<333

2012-07-12 @ 17:13:04
julia

MER! Det är riktigt spännande!

2012-07-12 @ 18:24:23
sofia

mera!

2012-07-12 @ 19:00:44
Annie

Mer

2012-07-12 @ 21:00:23
Louise

Suuuperbra Mer!!!!!! :)

2012-07-12 @ 22:07:55
manda

Åh gud så braa! <3

2012-07-12 @ 22:19:47
amanda

SPÄNANNDE!

2012-07-12 @ 22:28:46
Jonna&Moa

mera! väldigt bra btw!!

2012-07-12 @ 22:41:25
Lisa

åh, super bra!

2012-07-13 @ 00:02:38
Grace

Meeeeeer!!!<3

2012-07-13 @ 06:21:34
Cecilia - novellblogg

Grymt! mermermer :D

2012-07-13 @ 12:07:49
URL: http://onedlovestory.webblogg.se
Juliaaa

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER NU!!!! <333333333333333333

2012-07-15 @ 17:59:34
URL: http://fiveboysoneband.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0