The Corner - Part 03

Klockan var 8 på kvällen när jag och min longboard rullade in på Emilys gård. Jag skyndade mig in i huset och möttes av en flock med folk. Det var minst 50 personer i Emilys lilla hus och jag tittade mig snabbt omkring för att få se Em. Jag gick in i köket och där stod hon. Hennes långa bruna hår var uppsatt i en tofs och hon hade överdrivet mycket smink på sig.
- Hey, where were you? sa Emily högt när hon fick syn på mig.
Jag tittade mig lite omkring för att komma på något att säga.
- In town with a friend, I told you.
- Okay okay... Emily höjde på ögonbrynet och tog fram en flaska läsk ur kylskåpet. Hennes blick for ner på mitt gips.
- Seriosly, what happened? frågade hon.
- I guy ran into me and I fell off the longboard.
Jag ryckte på axlarna. Min mobil plingade till och jag tog upp den.
From "Zayn" 20.09: Where are you babe? x
Jag läste "babe" om och om igen, och jag kunde inte sluta le.
To "Zayn" 20.09: I'm on my friend's party. xo
From "Zayn" 20.10: Address? x
Jag tvekade ett tag men sedan skickade jag Emilys adress ändå.
- Who are you texting? frågade Emily nyfiket.
- Mum... ljög jag.
Att jämföra Zayn med min mamma fick mig att skratta. Emily fnissade också.
- You're mother can't be that funny.
Det fick mig att skratta ännu mer.
From "Zayn" 20.15: Come outside in 5 minutes. xx
- Em, I'll just go out for a while, be right back! sa jag och gick mot dörren.
- Sure! ropade hon efter mig.
Musiken var så hög att mitt huvud dunkade. Jag slängde en blink över axeln och såg att Emily inte stod där längre. Jag gick in till badrummet och samlade tankarna. Jag ställde mig framför spegeln och tog ut mitt hår ur knuten jag hade innan. Det var riktigt långt nu faktiskt, nästan ner till midjan. Jag rättade till mina kläder och tog ett andetag innan jag gick ut från badrummet och ut genom ytterdörren.
- Tay, viskade någon.
Jag tittade mig omkring, och där var han. Han stod bakom hörnet på huset. Jag gick fram till honom och log.
- You know it's over 50 people in there, what if they see you? sa jag.
- They won't see me, sa han och tog mig i handen. Vi gick längst en avskild väg in bland massa träd.
Vi gick ganska länge tills vi kom till en öppen plats. Himlen syndes klart och utsikten var fantastisk.
- How did you knew about this place? frågade jag honom.
- I used to be here when I was younger... sa han och vi satte oss ner på en parkbänk.
Det var en kall dag så jag stängde min jacka och kröp in i den så gott det gick.
- Are you cold?
Han lät mig krypa upp i mitt knä och jag lutade huvudet mot hans bröst. Jag kände hur han lekte med mitt hår. Jag blundade ett tag och plötsligt kände jag hans läppar mot mitt huvud. Det ryckte i mina mungipor och jag tittade upp på honom.
- I guess you already knew that you're beautiful, sa jag.
Han skrattade.
Vi satt där ett bra tag innan vi gick tillbaka. Jag gick in till festen igen och Zayn åkte hem till sig igen, även om jag inte ville något annat än att han skulle stanna kvar.
~
Fem minuter i 12 nästa dag rullade jag fram på min longboard. Tankarna for runt i huvudet. Allt kanske var en dröm i alla fall? För tre veckor sedan befann jag mig i Sverige, rökte besatt varje dag och umgicks med skolans "tuffaste" gäng. Jag hade blivit en helt annan person. Jag svängde in på Starbucks-gatan och vidare fram till Zayn som stod och väntade på mig vid hörnet.
- Hi, sa jag och hoppade av longboarden.
- Hey babe. Zayn gav mig en lång kram och sedan gick vi iväg till deras lägenhet.
- All the boys are in now so yeah, today you're going to meet them all! Zayn log mot mig.
När vi kom in till lägenheten så tog Zayn min hand och drog med mig till vardagsrummet. Denna gången var det inte bara 2, utan 4 killar som satt i soffan.
- Hello Tay! Liam och Niall gick fram och gav mig en kram.
- So this is the girl you're talking about all the time! En brunhårig kille gick fram till mig och jag rodnade.
- This is Louis, and that's Harry, sa Zayn och pekade på en söt kille med lockig, brunt hår.
Jag log.
- Nice to meet you all! sa jag och log.
Plötsligt kom 2 tjejer fram från ingenstans.
- Hi Taylor! We've heard a lot about you! En tjej med långt, vågigt brunt hår kom fram och kramade om mig.
- I'm Eleanor, Louis girlfriend. And this is Danielle, Liams girl.
- Oh, so nice to meet you, sa jag.
Allt hände så fort, jag hann knabbt med. Louis och Liam lade en arm runt deras flickvänner och alla log mot mig.
- I'm so damn hungry, can we eat something? Niall lät ursinnig, som om han snart skulle dö av svält.
Louis skrattade.
- There's pizza in the fridge, sa Zayn och nickade mot kylen.
- Yes! Thanks man, sa Niall och sprang iväg.
Eleanor och Danielle tog med mig till deras rum så att vi kunde lära känna varandra. Efter 2 minuter så betedde dem sig som om vi vore bästa kompisar. De pratade om allt möjligt med mig.
- He likes you so much, he does'nt talk about anyone else but you! sa Eleanor.
- Except him self, lade Danielle till och vi skrattade allihopa.
- You really fancy him to, don't you? frågade Danielle.
Det var först nu när Danielle sa det som jag tänkte efter ordentligt. Jag hade aldrig varit riktigt kär förut, och jag antog att jag var det nu. Zayn var världens underbaraste människa och jag ville aldrig att han skulle försvinna.
- Yeah, I really do, sa jag och log lite.
Vi hörde killarnas röster från vardagsrummet.
- So, what are we gonna do today? frågade Liam.
- Let's go to the beach? ropade Danielle.
- Yeah! Alla hållde med.
Vi packade ner tält och matsäck, tog en pizza var och skyndade oss iväg. Alla proppade in sig i Louis bil. Vi satt bokstavligt talat på varandra.
Det tog inte lång tid att köra till stranden. När vi kom fram så tog vi fram tälten och satte upp dem.
Det var konstigt egentligen. För två dagar sedan så hade jag bara haft Emily. Nu hade jag 7 till underbara vänner varav en av dem förhoppningsvis skulle bli min pojkvän.
Vi var där hela dagen. Badade, åt middag vid öppen eld och pratade i flera timmar. Dem ville veta allt om mig och jag berättade allt jag kunde komma på.
Klockan var 1 på natten när vi bestämde oss för att sova. Danielle, Eleanor, Liam och Louis skulle sova i det största tältet. Jag och Zayn skulle sova i ett tält och Harry och Niall i ett annat.
Jag kröp in i min sovsäck. Zayn stängde dragkedjan och lade sig bredvid mig.
- Zayn, viskade jag.
- What?
Jag kände hans varma handflata i min, och hans fingrar flätade in sig i mina.
- Can you just tell me that this is'nt a dream? I mean, you're a superfamous guy. You can have anyone you want...
- Tay. Han avbröt mig med en allvarlig blick.
- You're right, and that's why I picked you. I want you, just you.
Hans blinkade och bet sig i läppen.
Någonstans där somnade jag.
~
Jag snuddade vid Zayns kudde i sömnen. Men det låg ingen där. Jag tittade förskräckt upp. Kanske var det en dröm i alla fall? Jag tittade på min mobil en sekund. 03.51 var klockan. Jag skyndade mig ut genom tältet.
Där satt han, på trästocken i månljuset. Han satt lutad framåt och hans huvud var begravt i händerna. Jag svalde.
- Zayn... viskade jag.
Han tittade upp och log försiktigt. Jag såg en tår i hans ögon, och fick plötsligt ont i magen.
- What is it? Jag gick fram och satte mig ner bredvid honom.
- We're going on a tour in US... viskade han.
Jag log lite. Då var det inget allvarligt.
- For how long?
- 2 months, viskade han tyst.
Mitt leende dog snabbt och jag svalde hårt.


Klockan var 8 på kvällen när jag och min longboard rullade in på Emilys gård. Jag skyndade mig in i huset och möttes av en flock med folk. Det var minst 50 personer i Emilys lilla hus och jag tittade mig snabbt omkring för att få se Em. Jag gick in i köket och där stod hon. Hennes långa bruna hår var uppsatt i en tofs och hon hade överdrivet mycket smink på sig.
- Hey, where were you? sa Emily högt när hon fick syn på mig.
Jag tittade mig lite omkring för att komma på något att säga.
- In town with a friend, I told you.
- Okay okay... Emily höjde på ögonbrynet och tog fram en flaska läsk ur kylskåpet. Hennes blick for ner på mitt gips.
- Seriosly, what happened? frågade hon.
- I guy ran into me and I fell off the longboard.
Jag ryckte på axlarna. Min mobil plingade till och jag tog upp den.
From "Zayn" 20.09: Where are you babe? x
Jag läste "babe" om och om igen, och jag kunde inte sluta le.
To "Zayn" 20.09: I'm on my friend's party. xo
From "Zayn" 20.10: Address? x
Jag tvekade ett tag men sedan skickade jag Emilys adress ändå.
- Who are you texting? frågade Emily nyfiket.
- Mum... ljög jag.
Att jämföra Zayn med min mamma fick mig att skratta. Emily fnissade också.
- You're mother can't be that funny.
Det fick mig att skratta ännu mer.
From "Zayn" 20.15: Come outside in 5 minutes. xx
- Em, I'll just go out for a while, be right back! sa jag och gick mot dörren.
- Sure! ropade hon efter mig.
Musiken var så hög att mitt huvud dunkade. Jag slängde en blink över axeln och såg att Emily inte stod där längre. Jag gick in till badrummet och samlade tankarna. Jag ställde mig framför spegeln och tog ut mitt hår ur knuten jag hade innan. Det var riktigt långt nu faktiskt, nästan ner till midjan. Jag rättade till mina kläder och tog ett andetag innan jag gick ut från badrummet och ut genom ytterdörren.
- Tay, viskade någon.
Jag tittade mig omkring, och där var han. Han stod bakom hörnet på huset. Jag gick fram till honom och log.
- You know it's over 50 people in there, what if they see you? sa jag.
- They won't see me, sa han och tog mig i handen. Vi gick längst en avskild väg in bland massa träd.
Vi gick ganska länge tills vi kom till en öppen plats. Himlen syndes klart och utsikten var fantastisk.
- How did you knew about this place? frågade jag honom.
- I used to be here when I was younger... sa han och vi satte oss ner på en parkbänk.
Det var en kall dag så jag stängde min jacka och kröp in i den så gott det gick.
- Are you cold?
Han lät mig krypa upp i sitt knä och jag lutade huvudet mot hans bröst. Jag kände hur han lekte med mitt hår. Jag blundade ett tag och plötsligt kände jag hans läppar mot mitt huvud. Det ryckte i mina mungipor och jag tittade upp på honom.
- I guess you already knew that you're beautiful, sa jag.
Han skrattade.
Vi satt där ett bra tag innan vi gick tillbaka. Jag gick in till festen igen och Zayn åkte hem till sig igen, även om jag inte ville något annat än att han skulle stanna kvar.
~~~
Fem minuter i 12 nästa dag rullade jag fram på min longboard. Tankarna for runt i huvudet. Allt kanske var en dröm i alla fall? För tre veckor sedan befann jag mig i Sverige, rökte besatt varje dag och umgicks med skolans "tuffaste" gäng. Jag hade blivit en helt annan person. Jag svängde in på Starbucks-gatan och vidare fram till Zayn som stod och väntade på mig vid hörnet.
- Hi, sa jag och hoppade av longboarden.
- Hey babe. Zayn gav mig en lång kram och sedan gick vi iväg till deras lägenhet.
- All the boys are in now so yeah, today you're going to meet them all! Zayn log mot mig.
När vi kom in till lägenheten så tog Zayn min hand och drog med mig till vardagsrummet. Denna gången var det inte bara 2, utan 4 killar som satt i soffan.
- Hello Tay! Liam och Niall gick fram och gav mig en kram.
- So this is the girl you're talking about all the time! En brunhårig kille gick fram till mig och jag rodnade.
- This is Louis, and that's Harry, sa Zayn och pekade på en söt kille med lockig, brunt hår.
Jag log.
- Nice to meet you all! sa jag och log.
Plötsligt kom 2 tjejer fram från ingenstans.
- Hi Taylor! We've heard a lot about you! En tjej med långt, vågigt brunt hår kom fram och kramade om mig.
- I'm Eleanor, Louis girlfriend. And this is Danielle, Liams girl.
- Oh, so nice to meet you, sa jag.
Allt hände så fort, jag hann knabbt med. Louis och Liam lade en arm runt deras flickvänner och alla log mot mig.
- I'm so damn hungry, can we eat something? Niall lät ursinnig, som om han snart skulle dö av svält.
Louis skrattade.
- There's pizza in the fridge, sa Zayn och nickade mot kylen.
- Yes! Thanks man, sa Niall och sprang iväg.
Eleanor och Danielle tog med mig till deras rum så att vi kunde lära känna varandra. Efter 2 minuter så betedde dem sig som om vi vore bästa kompisar. De pratade om allt möjligt med mig.
- He likes you so much, he does'nt talk about anyone else but you! sa Eleanor.
- Except him self, lade Danielle till och vi skrattade allihopa.
- You really fancy him to, don't you? frågade Danielle.
Det var först nu när Danielle sa det som jag tänkte efter ordentligt. Jag hade aldrig varit riktigt kär förut, och jag antog att jag var det nu. Zayn var världens underbaraste människa och jag ville aldrig att han skulle försvinna.
- Yeah, I really do, sa jag och log lite.
Vi hörde killarnas röster från vardagsrummet.
- So, what are we gonna do today? frågade Liam.
- Let's go to the beach? ropade Danielle.
- Yeah! Alla hållde med.
Vi packade ner tält och matsäck, tog en pizza var och skyndade oss iväg. Alla proppade in sig i Louis bil. Vi satt bokstavligt talat på varandra.
Det tog inte lång tid att köra till stranden. När vi kom fram så tog vi fram tälten och satte upp dem.
Det var konstigt egentligen. För två dagar sedan så hade jag bara haft Emily. Nu hade jag 7 till underbara vänner varav en av dem förhoppningsvis skulle bli min pojkvän.
Vi var där hela dagen. Badade, åt middag vid öppen eld och pratade i flera timmar. Dem ville veta allt om mig och jag berättade allt jag kunde komma på.
Klockan var 1 på natten när vi bestämde oss för att sova. Danielle, Eleanor, Liam och Louis skulle sova i det största tältet. Jag och Zayn skulle sova i ett tält och Harry och Niall i ett annat.
Jag kröp in i min sovsäck. Zayn stängde dragkedjan och lade sig bredvid mig.
- Zayn, viskade jag.
- What?
Jag kände hans varma handflata i min, och hans fingrar flätade in sig i mina.
- Can you just tell me that this is'nt a dream? I mean, you're a superfamous guy. You can have anyone you want...
- Tay. Han avbröt mig med en allvarlig blick.
- You're right, and that's why I picked you. I want you, just you.
Hans blinkade och bet sig i läppen.
Någonstans där somnade jag.
~
Jag snuddade vid Zayns kudde i sömnen. Men det låg ingen där. Jag tittade förskräckt upp. Kanske var det en dröm i alla fall? Jag tittade på min mobil en sekund. 03.51 var klockan. Jag skyndade mig ut genom tältet.
Där satt han, på trästocken i månljuset. Han satt lutad framåt och hans huvud var begravt i händerna. Jag svalde.
- Zayn... viskade jag.
Han tittade upp och log försiktigt. Jag såg en tår i hans ögon, och fick plötsligt ont i magen.
- What is it? Jag gick fram och satte mig ner bredvid honom.
- We're going on a tour in US... viskade han.
Jag log lite. Då var det inget allvarligt.
- For how long?
- 2 months, viskade han tyst.
Mitt leende dog snabbt och jag svalde hårt.




Tack för över 20 kommentarer och så hög statistik :) 
Hann inte läsa igenom den här, så den blev lite rörig! Kommentera gärna om det är något jag missat... 
Vill ha 20 kommentarer till nästa :D
Kommentarer
Emy

Jättebra!!

2012-07-03 @ 20:45:38
Kikke

Omfg! Så bra! (:

Men du kan tänka lite på stavningen till ex knabbt de stavas knappt , haha lol var bara tvungen :3

2012-07-03 @ 20:53:54
URL: http://1dloover.devote.se
Louise :)

riktigt bra! en av de bästa jag läst! :)

gör du länkbyten? skulle mer än gärna vilja göra det isåfall! :)

2012-07-03 @ 21:11:55
URL: http://fanficaboutonedirection.blogg.se/
felicia♥

riktigt bra! mer :DDD

2012-07-03 @ 21:34:49
URL: http://feliciarydins.blogg.se/
À

2012-07-03 @ 22:11:24
anna&angelika

Jätte fin blogg !

Allt bra ?:)

Kraaaaam

2012-07-03 @ 22:12:39
URL: http://annaaangelikaa.blogg.se/
elin

min favorit av alla ff's jag läser, den är verkligen superbra!

jag älskar den :D

så här mysig som man bara kan sitta och le till :3

2012-07-03 @ 22:21:47
URL: http://recensionsblogg.blogspot.se
Lisa

jättebraa :D

2012-07-03 @ 22:51:19
sara svensson

Jätte bra! Mer! :D

2012-07-04 @ 00:00:16
URL: http://sarisbananis.blogg.se/
Jessica

Den är så bra :) en av de bästa novellerna jag läst :) fortsätt så :D

2012-07-04 @ 01:09:08
Alicia

Jätte super mega braaa! :D Längtar tills nästa kapitel.. :)

2012-07-04 @ 02:40:51
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Anonym

hoppas du får en bra dag :)

2012-07-04 @ 08:52:11
URL: http://ibeliveinyou.spotlife.se
Julia

Länkbyte?



2012-07-04 @ 09:29:11
URL: http://byjuliat.blogg.se/
wicked syriansk girl

Jättebra! =)

2012-07-04 @ 10:52:57
URL: http://brunettebellac.blogg.se/
Ebba

I want i want i want

MORE

Du är superduktig!

2012-07-04 @ 11:16:09
ADAMSFOTOGRAFIER [FOTO&VARDAG]

Fin blogg :)<3 Vad ska du göra idag ?

2012-07-04 @ 12:04:39
URL: http://adamsfotografier.blogg.se/
Filmster

Filmster har börjat rulla igång igen. Läs nya (och gamla) filmtips på filmster.blogg.se



Hoppas du hittar något som passar dig :-)

2012-07-04 @ 14:37:44
URL: http://filmster.blogg.se/
kim

Riktigt bra!

2012-07-04 @ 15:58:59
PIADINA

Vilken bra ide! Forstsätt skriv... ;)

2012-07-04 @ 16:15:31
URL: http://WWW.NATTSTAD,SE/PIADINA
sandra rasby

Gud vad fin blogg du har! :)

2012-07-04 @ 16:48:36
URL: http://raasby.blogg.se/
Cim

liten miss här: Han lät mig krypa upp i mitt knä. Men annars superbra :)

2012-07-04 @ 17:49:11
Jennifer ❤

älskar din header!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

och du får gärna kolla på våran musikvideo till i want hoppas att du gillar den!



http://www.youtube.com/watch?v=4WpGwJSyzdw

2012-07-04 @ 21:33:00
URL: http://jenniferenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0